torsdag den 30. august 2012

En diset morgen sidst i August

Tredie  sidste dag i august

2 dage tilbage af sommeren og

2 dage til efterår.

Mellem disse to årstider er så høsten presset ind og lapper både over den ene og den anden. 

På min daglige morgen tur med hundene, har jeg ofte mit camera med, og i dag brugte jeg det flittigt.



Vi var alle fire drivende våde da vi kom retur, selv om jeg var iført gummi støvler og passende på klædning.

Af en eller anden grund går jeg næsten altid samme tur rundt.

Og idag så udsigten ud over mosen noget diset ud. Da jeg stod op kunne jeg ikke se mosen, så det har da klaret lidt op.


Smukt er det med et diset spindelvæv mellem to grå bynker



Pæretræet som for første gang har 6 pærer. Idag med store dug perler på.







Rød americaner med de første tegn på efterår og pilehøsten nærmer sig.






Majs med blomster stande , senere til glæde for fasaner og rådyr







Nogle gule blomster som fuglene har sået, de for vildt mange frø. Den spiser fuglene så selv.







Et lille træ i Asgers skov med masser af bær







Ved ikke hvad denne plante hedder. Men kender den som harefod. Fasaner og Agerhøns er vilde med frøene fra dem.






Det gamle æbletræ med verdens sureste æble, Kan kun bruges til gele. Men rådyrene spiser dem lystigt hele vinteren





Inden længe skal der gang i hele den store fuglecentral. Vi fodre mange steder i haven dette er en af dem. I denne fodre vi med solsikke kerner og fedt kugler. Der er et leben ag småfugle og spætter hele vinteren.

Der er 365 morgener på et år med 365 forskellinge udsener. Og 365 forskellige slags lys.
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar