mandag den 12. november 2012

En oplevelse med Wingspan


I weekenden var jeg på årets første julemarked I Haandelavet i Høng.
Fredag skulle der sættes op. Det er altid hyggeligt og se de andre. Det er ganske få af dem jeg ser i løbet af året.
Som altid kom jeg væltende med et læs pileflet i alle størelser.
Stort set altid iført en noget slidt grøn strik jakke ( købt i 97 på fabrikken i Dale i Norge) der ud over en sort termojakke. Og som de andre siger med en klud viklet om halsen og hjemmestrikkede sokker i matchende farver. De der læser detter og kender mig ved lige hvordan det ser ud og griner nu.  Sammen lign med en Mumi trold.
Jeg har altid et tørklæde på da min nakker er slidt og bedst kan li varme. For dørene til hallen går op og i hele tiden og der er jævn koldt hele fredag eftermniddag.
Opsætningen en en jævn blanding af opsætning snak med de andre, for at blive færdige så vi kan spise sammen inden vi lister af og er klar til Lørdag morgen.

Men mit tørklæder vækker hurtigt opsigt, der grønne Wingspan i NORO som var det første jeg strikkede. Jeg var tæt på at blive rundtosset af at tage det af og på både fredag og lørdag.  Wingspan er bare en god model pileflet tørklæde.


Søndag tog jeg det pink og lilla på det passede med T-shirt og sokker.



Ind i mellem dette fik jeg snakket pileflet og flettet en del og hvad man ellers foretager sig når man er på julemarked.  Glaspigerne og jeg snakkede om knapper. For det kan da være fedt at strikke tørklædet og derefter designe knapper der passer i farven.

Også tog jeg lige de to sidste jeg har strikket med.
Dette i de mørke grønne blå farver

Og selvfølgelig det der er strikket til poncho. Den er strikket I aya
Der var rigtig mange der kommenterede det og der var rigtig mange der fik henvisning til hvor det kan findes på Ravelry. Og rigtig mange fik lokal henvisning til Uldhytten www.uldhytten.dk hvor Noro kan købes.
Vi var 4 der blev enige om at vi måtte mødes og strikke lidt en gang i vinter. Det bliver da så hyggeligt. Og da er da utroligt hvad et julemarked kan føre med sig når man både er pilefletter og strikker.

2 kommentarer:

  1. Håndelavets julemarked er et must for mig...hvis jeg et enkelt år ikke når til Høng, så er der noget galt!
    Pileflettere og strikkere er hyggelige folk og de går så godt i spænd :)

    SvarSlet
  2. Du har ret vi hygger os sammen - du og jeg med hvad vi kan finde på at lave.

    SvarSlet