torsdag den 18. april 2013

Mie tørklæde i tre grønne farver - April 2013

Så endelig blev det færdigt. Mie tørklædet. Jeg startede helt tilbage i uge 42 efterårs ferien. Jeg var på besøg hos Pia min veninde ( hende har I hørt om før.) Begge hendes piger var på besøg med hver deres lille pige. Camilla med Freja på 3 år og Cecilie med Selina dengang 1/2 år. Nå hos Pia sad vi og diskuterede farver for det Mie tørklæde. Og det blev den mørke grønne som grundfarve og de to lyse grønne som striberne. Jeg sad og slog de 16 masker op og begyndte at strikke mens vi snakkede, hyggede, spiste leverpostej madder og drak te. Hos Pia når vi ofte kun til køkkenet.

Tørklødet kræver ikke det store i mønsteret så det har været ind i mellem strik hele tiden. Men nu er det færdigt skyllet op og taget i brug, jeg gik med det hele dagen i går.
Jeg har lavet det kortere en opskriften, det første jeg strikkede blev meget  langt i brug. Så jeg er begyndt at tage ind efter 75 masker. Så det kan nå to gange rundt og sidder pænt.
Det er strikket i Arvetta et super lækkert blødt strømpegarn.

Opskriften er fra www.silkeborg-uld.com   se under opskrifter og find Mie langt nede.
Der er så mange gode gratis opskrifter på denne side.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar