søndag den 29. september 2013

Strikkerier med kanter 0913

Jeg har strikket kanter og prøver i massevis. Det bliver let lidt nørdet men det er godt nok sjovt.
For kanter er andet end rib kanter. Dem er jeg lidt træt af. De er lidt kedelige.
Så fut i pindene og strikke prøver. 





Da dagen var omme sad jeg med en lille bunke prøver med små lapper med notater på. 
Og klogere blev jeg.


Denne bog er nødt til at eje, men den er udgået fra forlaget for mange år siden.  
Men jeg håber en dag at finde den antikvarisk, 
eller at en strikke bliver træt af sin og jeg kan få glæde af den.



Dagen efter pillede jeg den grønne sweater op igen og startede forfra for tredie gang. 
Jeg vidste nu lige hvilken kant der skulle på den sweater, så nu er er jeg på vej igen med den.



Og jeg ved den bliver fin når den bliver skyllet op. 
FORDI klovn som jeg er så lykkes det mig uden den store anstrengelse at vælte et STORT krus te 
med mælk ud over bordet. 
Derfor er noget af mit strikke tøj nu vasket og kanten er så fin.

1 kommentar:

  1. Ja, det var en super god dag...flere af dem :-)
    Vibeke Linds bog kan du finde elektronisl...jeg skal finde adressen til dig...ikke at det kan hamle op med en papir-udgave, men det er ok.

    SvarSlet